8

Welcome to my weblog. My name is Anita and I am 68 years old. I am quilting since 2005 and put a lot of time in it. I like classic quilts. I am a member of a little Bee who meet once a week. I like also machine embroidery.

Fijn dat je even langskomt. Mijn naam is Anita en ik ben 68 jaar jong. Ik quilt sinds 2005 en steek er behoorlijk veel tijd in. Ik ben lid van een kleine bee die wekelijks bijeenkomt. Ik hoop je vaker hier te zien.

zaterdag 22 juni 2013

Tentoonsteling in Lisse

Vandaag  ben ik naar een kleine tentoonstelling geweest in de Grote kerk in Lisse.Hieronder de aankondiging van deze tentoonstelling.


LISSE - Zaterdag 22 juni is de toren van de Grote Kerk in Lisse ingericht met antieke doopjurken, merk- en stoplappen, haak- en breiwerk, borduurwerk, kant en ander textiel, te zien op fraaie pronklappen. Corrie Swinkels, verzamelaarster in hart en nieren én voormalig restauratrice bij het Rijkmuseum, laat liefhebbers meegenieten van haar schitterende collectie, waaronder ook oude handwerkpatronen en oud handwerk- en naaigerei.
En bijzonder is deze collectie vooral omdat Corrie over veel écht Lissers handwerk beschikt. 
Zo zijn er merklapjes te bewonderen, gemaakt door leerlingen van o.a. de St. Agathaschool en De Akker. Corrie Swinkels heeft altijd interesse gehad in handwerken en heeft daar zelfs haar beroep van gemaakt. Als restauratrice nam zij de kantcollectie van het Koninklijk Huis onder handen, zo ook de doopjurk van onze nieuwe Koning Willem Alexander. Ik was het mees geinteresseerd in de Pronkrol van 10 meter omdat ik er zelf ook een aan het maken ben.

Yesterday I went to an exposition of antique embroiderie. It belong all to Corrie Swinkels.



13 opmerkingen:

Anoniem zei

lijkt mij een mooie tentoonstelling

Aangenaam verpozen met Joke zei

Dat was genieten voor jou. Zo te zien was er veel moois tentoongesteld.
Groeten, Joke

katrien zei

Mooie werken heb je er gezien.

Anoniem zei

Wat zul je genoten hebben op deze tentoonstelling!
Mooie werkstukken laat je zien.Het lijkt me erg fijn geborduurd allemaal.
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Grit zei

Wonderful work.
Grit

Pauline zei

Heel bijzonder zo'n tentoonstelling, ik kan me voorstellen dat je extra veel belangstelling voor de pronkrol had, 10 meter lang? daar moet heel wat inspiratie voor je ingezeten hebben!

Cat zei

WOW Anita it is all so beautiful xx so much hard work has gone into it all

Tilly zei

Lijkt me een mooie tentoonstelling. Groetjes Tilly

Tilly zei

Lijkt me een mooie tentoonstelling. Groetjes Tilly

Guusje, zei

Wat mooi wat zul je genoten hebben en een pronkrol in het echt gezien helemaal geweldig ik hoop dat je hem een beetje hebt kunnen bestuderen.

mieke zei

Oooohhh, dat moet wel heel erg leuk geweest zijn.
grtjs Mieke

Ineke Original zei

Wat heerlijk! Jammer dat ik dit niet wist.

sylvia zei

wat een leuke tentoonstelling!! Wat ben ik lang niet langs geweest, he, maar dat lijkt maar zo: heb het meeste wel gelezen!! Dus ik ben bij!
Je FW is supermooi geworden!!
lieve groet, Sylvia